Tuesday 22 June 2010

تهرون قدیم; به یاد ماندنی بعد از 30 سال

در این پست سعی کردم تا اونجایی که ذهنم یاری میکنه اسم قدیمیه چندتا از خیابونای تهران رو یادآوری کنم.
البته هنوز در لفظ عامه خیلی از خیابونا رو به همون اسامی قدیم صدا میکنند ولی دونستنش خالی از لطف نیست.
من که خودم سنم به اون زمانا قد نمیده...
پس جا داره از بزرگترایی که کمک فکری کردن تشکر کنم.
دوستانی هم که میتونند به این لیست اسمی اضافه کنند لطفا" دریغ نکنند.
من این خیابونارو به همون اسمای قدیمیشون صدا میکنم.
این یک اعتراضه!!!
..................................................................
فعلی*****************اصیل
----------------------------
بلوار کشاورز.................. بلوار الیزابت
مفتح شمالی........................روزولت
سهروردی........................ فرح
سپهبد قرنی........................فیشرآباد
مطهری...........................تخت طاووس
بهشتی..............................عباس آباد
خیابان انقلاب .................... آیزنهاور
پاسداران...........................سلطنت آباد
شریعتی..........................جاده شمرون
امام خمینی.........................سپه
صف............................. باغ سپهسالار
جمهوری..........................شاه آباد
ولیعصر...........................پهلوی
خرمشهر..........................آپادانا
طالقانی.......................... تخت جمشید
میدان انقلاب......................24اسفند
میدان هفت تیر...................25شهریور
میدان آزادی...................... شهیاد
میدان سپاه.........................عشرت آباد
میدان ولیعصر.................... پولیدور
میدان امام حسین................... فوزیه
رسالت............................45متری سیدخندان
بزرگراه مدرس................. بزرگراه شاهنشاهی

No comments:

Post a Comment