Friday 26 November 2010

فامیل بازی در صدر اسلام: سهم مساوی تر از غنائم برای علی!

احمد ابن حسن قطان از عبدالرحمان بن محمد حسنی از فرات ابن ابراهیم کوفی از علی ابن محمد ابن لولویی از علی ابن نوح از ابی داوود از معاذ ابن سالم از بشر ابن ابراهیم انصاری از خلیفه ابن سلیمان جهمی از ابی سلمه بن عبدالرحمان از ابو هریره گفت: هنگامی که نبی اکرم از جنگ به مدینه بازگشتند و علی در شهر باقی ماند و نظارت بر اهل بیت پیامبر داشتند، رسول خدا غنائم را تقسیم کرده و دو سهم به علی دادند و بعد فرمودند: شما را به خدا و رسولش سوگند می دهم آیا در میدان کارزار سواری را ندیدید که از جناح راست لشکر به مشرکین حمله کرد و آنها را فراری داد و سپس برگشت نزد من و گفت: ای محمد من از غنائم یک سهم دارم که آن را برای علی قرار دادم و آن سوار جبرئیل بود. سپس فرمود: باز شما را به خدا و رسولش سوگند می دهم آیا در صحنه نبرد سواری را ندیدید که از سمت چپ لشکر به آنه حمله برد بعد به سوی من بازگشت و سخن گفت و اظهار کرد: ای محمد من از غنائم یک سهم دارم که آن را برای علی ابن ابیطالب قرار دادم و آن سوار میکائیل بود. بعد نبی اکرم فرمودند: به خدا قسم من به علی ندادم مگر سهم جبرئیل و میکائیل را. مردم پس از شنیدن این کلام جملگی صدا به تکبیر بلند نمودند.
.....................
علل الشرایع- باب صد و سی و ششم- شیخ صدوق

No comments:

Post a Comment